poniedziałek, 26 października 2009

błogosław duszo moja PANA

Boże, jesteś chwałą moją!
Od Ciebie pochodzi zbawienie.
Od Ciebie pochodzi życie.
Żyję z Twojej łaski Panie.

Błogosławieństwo Twoje nad wszystkimi,
którzy szukają Cię szczerym sercem.
Wysłuchujesz Boże ilekroć się Ciebie wzywa.

Wznosisz ponad mną, o Boże, światłość Twego oblicza.

Dzięki obfitej Twej łasce przychodzę
przed tron Twój,
upadam przed Twoim obliczem,
przejęty Twoją bojaźnią.
Prowadzisz mnie w swej sprawiedliwości,
na przekór mym wrogom – ciału i mocą ciemności.

Uciekam się do Ciebie i cieszę się, że jesteś moim Bogiem,
że jesteś moim Ojcem.
Ty pochwyciłeś mnie Boże przez swoje miłosierdzie,
ukochałeś mnie, kiedy ja daleko byłem od Ciebie.
Pokonałeś i pokochałeś mnie Panie,
miłością i wiernością odwieczną.

Psalm śpiewam imieniu Twemu Najwyższy!

Ty sprawiasz, że usta moje Cię wielbią.
Sprawcą jesteś mojego chcenia i działania.
Duch Twój mnie karmi i poi,
bym silny mógł deptać po całej mocy wroga;
z Duchem Twoim nic mi nie zaszkodzi.

Panie, gdy patrzę na Twoje dzieło,
niebo, drzewa, słońce, księżyc,
gwiazdy i ptactwo, które co dzień
o Tobie śpiewa,
moje serce wraz z rękami do Ciebie się wyrywa.
Chwalę Cię całym sercem,
opowiadam cudowne Twe dzieła.
Cieszę się Tobą,
o Najwyższy.
Śpiewam Ci pieśni,
Panie mój obdarzający dobrem.

Dziękuję Ci, że nawet nocą upominasz mnie sercem,
bym był Tobie miły, i byś był ze mnie dumny Ojcze.

Strzeżesz mnie, o Święty, jak źrenicy oka,
osłaniasz moje życie swoją mocą.

Kocham Cię, Boże, Mocy moja,
Ostojo moja, Skało moja,
na Tobie nie można się zawieść.
Twoja wierność jest, jak skała,
niezawodna i trwała
- chwała Ci Panie Mocy.

Niepojęty jesteś Boże,
gwiazdy stworzyłeś na niebie i każdą z nich znasz po imieniu,
i każdego z nas znasz osobiście.
O jakie to cudowne doświadczać Twej obecności.

Jesteś tarczą dla wszystkich
co u Ciebie się chronią.
Mocą przepasujesz swoje dzieci,
by w słabości ukazała się Twoja siła i potęga.
Stoisz po naszej prawicy,
z Tobą zwyciężamy.

Bądź wywyższony ponad ziemię, o Boże, godny wiecznej chwały!

Jesteś światłem i zbawieniem,
Obroną moją jesteś,
nie lękam się nikogo,
a chwałę i wielkość Twoją za stworzeniem Twoim głoszę.

Moje serce mówi:
„Ufaj Panu, ufaj Panu, ufaj Panu”
i dzięki Tobie dostaję umocnienia.

Pragnę, aby tak jak w Twoim mieszkaniu,
we mnie wszystko wołało: CHWAŁA i CZEŚĆ NAJWYŻSZEMU!

Pragnę by moje serce nie milkło,
by mój język nie milkł
- a odważnie wielbił Ciebie Stwórco,
a Ty będziesz przymnażał dostępujących zbawienia.

Chcę błogosławić Ciebie Boże w każdym czasie,
na ustach swoich mieć zawsze Twoją chwałę!
Chcę by dusza moją chlubiła się tylko Tobą.
Jak wielki jesteś Boże!
Wielki jesteś!
Twoje jest wszystko, Ty jesteś nad wszystkim,
w Tobie jest źródło mojego życia,
i dzięki Tobie widzę i słyszę Panie.
Dzięki Tobie oddycham.
Oddychać Duchem Świętym pragnę,
by przechadzał się we mnie;
by moje serce było mieszkaniem Twoim,
Twoją świątynią, Ojcze Święty.

W Tobie mam ufność wybawienia od wszystkich
moich niegodziwości.
Przygniatają mnie winy moje,
ale Ty je odpuszczasz .
Szczęśliwy kogo wybierasz i przygarniasz.
Niech pragnący Ciebie nasycają się Tobą,
milkną gdy Ty działasz,
po czym napełnieni Duchem
wykrzykują Ci chwałę Święty, Święty, Święty!

Tobie nikt nie dorówna,
cudów dokonujesz,
któż je zliczy?
Wyliczyć ich wszystkich nie można.
Jest radością moją iść za Tobą Panie,
wypełniać wolę Twoją.

SZCZĘŚLIWY ten, kto Cię poznał
i kto SZCZĘŚCIA szuka w Tobie.

Pragnę Boże Twego Królestwa,
Twego panowania nad ziemią,
i tęskni dusza moja za czasem, kiedy cała ludzkość hołd należny Ci odda.
Pragnę śpiewać Ci pieśń nową,
razem z miłującymi Cię szczerym sercem.
Królestwo Swoje stwórz we mnie,
bym mógł prorokować o czasach,
które nadejdą.
Zsyłaj swoją prawdę,
wiedź mnie swoim Słowem
na świętą Niebiańską Górę Syjon.

Wielki jesteś Boże i godzien wszelkiej chwały!
Chwała, cześć i moc Tobie!

Z porankiem chwalę Ciebie Panie,
a wieczorem dziękczynienia pieśń przynoszę Tobie Mocy moja.

Kiedy myślę o Tobie, kiedy wołam do Ciebie,
moje serce jest mocne.
Duch Twój wlewa się we mnie,
kiedy wielbię Cię w prawdzie Panie.

W Tobie mogę dokonać uczynków mocy,
bo przeogromna Twoja moc w wierzących,
na podstawie działanie Twojej potęgi i siły.
Ty działasz w nas nieskończenie więcej,
niż to co możemy pojąć, zrozumieć,
o wiele więcej niż to o co prosimy.
Chcę sięgać po moc Twojej potęgi Panie.
Uczyć się drogi Twojej,
Drogi prawdy i miłości.

Niech się radują i cieszą w Tobie
wszyscy którzy szukają Twoich dróg.
Niech zawsze mówią: „Bóg jest Wielki!”
Zaiste Ty jesteś WIELKI,
DOBRY, POTĘŻNY i MOCNY,
SPRAWIEDLIWY, MIŁOSIERNY, MĄDRY,
i nade wszystko ŚWIĘTY, ŚWIĘTY, ŚWIĘTY
jesteś JHWH!

Twoim jest dzień i noc,
Ty wszystko cudownie stworzyłeś.
Ty nad wszystkim Królujesz,
Ty JESTEŚ, KTÓRY JESTEŚ,
TY BYŁEŚ, JESTEŚ I BĘDZIESZ!

W Jezusie Chrystusie, Synu swoim ukazałeś nam Siebie Ojcze,
dzięki Jezusowie poznaliśmy Ciebie Panie,
dzięki Chrystusowi nazywamy Ciebie Ojcem.
W IMIENIU JEZUSA CHRYSTUSA
przyjmij to co z serca szczerego składają
dzieci Twoje.

Namaść oliwą DUCHA Twego
i napój spragnionych wodą żywą.

Błogosław duszo moja Pana!
Rozmyślaj o Jego potędze,
Szukaj Jego oblicza zawsze!
Szczyć się Świętym Imieniem Najwyższego!
AMEN!

5 komentarzy:

  1. Piękne!
    Pomogło mi przypomnieć rzeczy oczywiste, a jednak takie, które umykają w natłoku myśli o winach/zasługach...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niech więc z tego odbierze chwałę nasz Bóg.

    W rozmyślaniu o naszych "zasługach" czy winach względem Boga najważniejsze jest to, że sami z siebie nie mamy nic na usprawiedliwienie, ani nic z czego moglibyśmy się chlubić.

    Wszystko co mamy jest z łaski.
    Nawet nasze chcenie i wykonanie.

    "Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę.
    A to pochodzi nie od was, aby się nikt nie chlubił. Jesteśmy bowiem Jego dziełem, stworzeni w Chrystusie Jezusie do dobrych uczynków, które Bóg z góry przygotował, abyśmy je pełnili."
    (Ef.2:8-10)

    Wielki w swej miłości i w swym planie jest nasz BÓG!

    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bogu słuszną cześć możemy oddać tylko w Duchu i w prawdzie - a te tu odczuwam.

    Panie, chcemy Ci oddać cześć naszym życiem. Bądź w nas Duchem i prawdą, byśmy wydawali Ci miły owoc.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie :) ja wlasnie spiewalam Psalm ;

    Błogosław, duszo moja, Pana,
    i całe moje wnętrze - święte imię Jego!
    Błogosław, duszo moja, Pana,
    i nie zapominaj o wszystkich Jego dobrodziejstwach!

    On odpuszcza wszystkie twoje winy,
    On leczy wszystkie twe niemoce,
    On życie twoje wybawia od zguby,
    On wieńczy cię łaską i zmiłowaniem,
    On twoje dni nasyca dobrami:
    odnawia się młodość twoja jak orła.

    Pan czyni dzieła sprawiedliwe,
    bierze w opiekę wszystkich uciśnionych.
    Drogi swoje objawił Mojżeszowi,
    dzieła swoje synom Izraela.
    Miłosierny jest Pan i łaskawy,
    nieskory do gniewu i bardzo łagodny.
    Nie wiedzie sporu do końca
    i nie płonie gniewem na wieki.

    Nie postępuje z nami według naszych grzechów
    ani według win naszych nam nie odpłaca.
    Bo jak wysoko niebo wznosi się nad ziemią,
    tak można jest Jego łaskawość dla tych, co się Go boją.
    Jak jest odległy wschód od zachodu,
    tak daleko odsuwa od nas nasze występki.
    Jak się lituje ojciec nad synami,
    tak Pan się lituje nad tymi, co się Go boją.
    Wie On, z czego jesteśmy utworzeni,
    pamięta, że jesteśmy prochem.

    Dni człowieka są jak trawa;
    kwitnie jak kwiat na polu:
    ledwie muśnie go wiatr, a już go nie ma,
    i miejsce, gdzie był, już go nie poznaje.
    A łaskawość Pańska na wieki wobec Jego czcicieli,
    a Jego sprawiedliwość nad synami synów,
    nad tymi, którzy strzegą Jego przymierza
    i pamiętają, by pełnić Jego przykazania.

    Pan w niebie tron swój ustawił,
    a swoim panowaniem obejmuje wszechświat.
    Błogosławcie Pana, wszyscy Jego aniołowie,
    pełni mocy bohaterowie, wykonujący Jego rozkazy,
    by słuchać głosu Jego słowa.
    Błogosławcie Pana, wszystkie Jego zastępy,
    słudzy Jego, pełniący Jego wolę!
    Błogosławcie Pana, wszystkie Jego dzieła,
    na każdym miejscu Jego panowania:
    błogosław, duszo moja, Pana!

    Pozdrawiam cieplutko :)
    ps;Radku,dziekuje za e-maila,dzis poznym wieczorem odpisze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Panie, chcemy Ci oddać cześć naszym życiem. Bądź w nas Duchem i prawdą, byśmy wydawali Ci miły owoc."

    AMEN!

    -------------------------------------------------

    Podoba mi się płyta z Psalmami TGD;
    lubię ten Psalm,
    a szczególne upodobanie znalazła
    z tej płyty pieśń "Oczekuję Ciebie Panie"
    - parafraza Psalmu 131.

    Niech to co żyje chwali PANA
    w oczekiwaniu przyodziania
    w niebieski przybytek!

    OdpowiedzUsuń