wtorek, 1 czerwca 2010

pozorność


Powiadam wam:
Jeśli wasza sprawiedliwość
nie będzie większa
niż uczonych w Piśmie i faryzeuszów,
nie wejdziecie do królestwa niebieskiego
(Mat.5:20).


Faryzeusze i uczeni w Piśmie doskonale znali Pisma,
skrupulatnie przestrzegali nakazów i zakazów,
wygłaszali płomienne mowy,
głośno było o nich na ulicach.
Byli wzorowymi obywatelami… z zewnątrz.
W zetknięciu się z Jezusem ich czyny okazały się hipokryzją.
Modlitwy, jałmużny, posty – martwą pobożnością.
Swoim uduchowieniem robili wrażenie na ludziach,
ale nie robili wrażenia na Synu Bożym.

Jezus przestrzega:
z takim życiem nie wejdziecie/nie wejdę do królestwa niebieskiego.

Co jest przyczyną życia w hipokryzji?
Brak szczerości względem Boga
i względem samego siebie.
Zakłamanie!
Zamydlanie swoich grzechów,
a wyznawanie grzechów cudzych.
Tworzenie wyidealizowanego obrazu samego siebie.

A Jezus nie szuka pozorności, szuka autentyczności.
Nie szuka ludzi bezbłędnych, szuka ludzi szczerych.

Wyznaję, Jezu,
wielokrotnie upadałem.
Dalej grzeszę.
Zdarza mi się do dzisiaj.
Wybaw mnie Panie jednak od tego,
bym czasem nie stworzył w sobie sprawiedliwości faryzejskiej.
To byłoby o wiele gorsze niż moje upadki.

11 komentarzy:

  1. rzeczywiście, sprawiedliwość faryzejska zagraża każdemu, dlatego myślę, że dobrze jest prosić codziennie na modlitwie o tą autentyczność i pokorę... PS: bardzo fajny blog, dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozorność ukryta w paragrafach. Sypanie nimi z rękawa, przemądrzałość i górnolotne frazesy. A wszystko to, żeby ukryć... słabość? grzech? nieumiejętność przemiany? brak wiary w siebie? Może wszystko razem.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to prawda... Niestety, ale w każdym z nas jest tak naprawdę faryzeusz, mniej lub bardziej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oko za oko, ząb za ząb, szcześość za szczerość, pozornośc za pozorność hipokryzja za hipokryzje... a gdzie w tym wszystkim miejsce na człowieka który przed samym sobą jak i przed innymi jest ta sama osobą i ma te same poglądy na świat? Ja osobiscie zachęcam do otwartosći w sens zasady otwartość za otwartośc.... dobre intencje za dobre intencje

    OdpowiedzUsuń
  5. ..ludzi szczerych .. oddanych, żyjących dla Pana Jezusa, chodzących z Nim ...

    Jezus mym Panem! On mnie odnalazł i podał mi swą dłoń.
    Panie dzięki Ci za wielkość i chwałę Twoją!

    ,,Przeto bracia moi, i wy umarliście dla zakonu przez ciało Chrystusowe, by należeć do innego, do tego, który został wzbudzony z martwych, abyśmy owoc wydawali dla BOGA" Rzym 7:4

    Dagmara

    OdpowiedzUsuń
  6. Drodzy, Ap.Paweł radzi,
    by badać samych siebie,
    by nie być sądzonym przez Boga,
    czyli, by
    każdy a cappella stawał codziennie
    w szczerości przed samym sobą
    i przed Bogiem.

    W szczerości, bo stosunkowo łatwo
    jest się oszukiwać.
    Jeżeli zdarzało się to mężom Bożym,
    którym Biblia daje dobre świadectwo,
    to nam też może.



    Serdeczny uścisk dłoni dla wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  7. mam niejasne wrażenie że nie publikujesz komentarzy niespecjalnie przychylnych i muszę napisać że to straszną obłudą jedzie. To tworzenie odmiennej rzeczywistości , niezgodnej z Prawdą. Spróbuj zmierzyć się z odmiennym zdaniem a nie wymazuj go bo to nic nie da. Powtarzanie sobie w kółko to samo i robienie sobie żeby było miło i dobrze jest ucieczką. Doskonale to rozumiem z AUTOPSJI, ale uwierz mi, NIE DZIAŁA!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mee, nie wiem kim jesteś, ale mam wrażenie że i do mnie, i do Radka się czepiasz i to strasznie. Ja i Radek opublikowaliśmy Twoje komentarze, a u mnie nic nie pisałeś - a opublikowałam wszystkie. To Ty żyjesz w odmiennej rzeczywistości, skoro uważasz że my robimy coś, co Ty nam wmawiasz że robimy. A poza tym po co odwiedzasz nasze blogi? Wytykasz nam obłudę, ale sam co robisz? To dopiero jest obłuda.

    OdpowiedzUsuń
  9. jeśli wszystkie to PRZEPRASZAM, nie znalazłem wszystkich może coś poszło nie tak w trakcie autoryzacji. Nie czepiam się tylko wyrażam swoje zdanie. Odmienne. I tyle. Jeśli cos przeoczyłem to przepraszam jeszcze raz, nie mam zamiaru nikogo obrażać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeprosiny przyjmuję :) A wszystkie opublikowałam, jestem pewna że Radek też.

    OdpowiedzUsuń
  11. "mam niejasne wrażenie że nie publikujesz komentarzy niespecjalnie przychylnych i muszę napisać że to straszną obłudą jedzie. To tworzenie odmiennej rzeczywistości, niezgodnej z Prawdą. Spróbuj zmierzyć się z odmiennym zdaniem a nie wymazuj go bo to nic nie da."

    Nie usunąłem żadnego Twego komentarza.
    Do tej pory oprócz powyższych napisałeś jeden.
    I jest nie tknięty.

    Generalnie, często mamy problem z tym (ja też)
    że szybciej piszemy, mówimy, niż myślimy.
    Proponuję więc pisane przemyślanych sądów.


    Powyżej Ala stała się moim głosem:)
    Dzięki Alu!

    OdpowiedzUsuń