wtorek, 2 listopada 2010

zatrzymaj się

W niedzielny poranek pomyślałem,
że być może tak właśnie wyglądał
obłok, który prowadził Izrael po pustyni.


Niebiosa głoszą chwałę Boga,
Dzieło rąk Jego nieboskłon obwieszcza (Ps.19:2).


Wczoraj z poranka na spacerze po lesie z przyjaciółmi
kolorowe gile zalatywały nam drogę.



Do Pana należy ziemia i to, co ją napełnia,
świat i jego mieszkańcy (Ps.24:1).


Dzisiaj w pochyleniu nad psalmem...

Zatrzymajcie się i wiedźcie, że Ja jestem Bogiem,
jestem ponad narodami, jestem ponad ziemią (Ps.46:11)


…zrodziła się refleksja.

Musimy się zatrzymać!

To nie jest łatwe we współczesnym świecie,
który promuje i nagradza szybkość i efektywność.
Szybciej i intensywniej to hasło tego świata.

Świat występuje przeciwko Bożemu słowu: Zatrzymaj się!
Skwapliwie zabiera wszelkie okazje,
by się zatrzymać i zobaczyć Boga w artyzmie Jego stworzenia.

Wszystko po to, by nie uznać drugiej części słów Najwyższego:
Ja jestem Bogiem,
jestem ponad narodami,
jestem ponad ziemią.


Natomiast, aby zobaczyć Boga w Jego dziele, aby Go uwielbić,
trzeba się zatrzymać się w codziennym biegu,
uwrażliwić pięknem od Niego dla nas stworzonym i dostrzec je.
To tak naprawdę czyni człowieka wolnym i szczęśliwym.

4 komentarze:

  1. wiedziałam, że napiszesz, o tym by się zatrzymać po prostu wiedziałam :) "niebiosa opowiadają chwałę Boga, dzień dniowi przekazuje wieść, nie są to myśli nie są to słowa.." dzisiaj i wczoraj na spacerze patrzyłam na spadające z drzew liście i czułam Boży pokój i piękno i harmonię; byłam zadziwiona.. liście niósł wiatr spokojny, niby nic a tyle piękna Stwórcy

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś w liceum na zajęciach z przedsiębiorczości nauczycielka mówiła nam z pełnym przekonaniem, że na pewno już od teraz jesteśmy wciągnięci w wir wyścigu szczurów. Ja jednak przychylam się do uwagi pewnego mądrego człowieka, że w wyścigu szczurów nawet jak się wygra, to się pozostaje szczurem - ja wolę być człowiekiem.
    Śliczne masz zdjęcia na blogu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teoretycznie - nic nie stoi na przeszkodzie, aby Boga zauważyć także w zwykłym, szybkim i intensywnym rytmie życia. Ale w praktyce - jak to bywa - po prostu się nie da, albo się mówi że nie było jak, że się Go nie zauważyło, bo człowiek się spieszył to tam...

    "Zatrzymaj się - gdzie pędzisz tak?
    Po co ten bieg do wszystkich ważnych spraw.
    Bóg nam serce dał, by miłość trwała w nas"

    OdpowiedzUsuń
  4. "By miłość trwała w nas"... na wieki wieków...

    :)

    OdpowiedzUsuń