sobota, 8 stycznia 2011

zaskoczony wiarą


Panie, nie trudź się,
bo nie jestem godzien,
abyś wszedł pod dach mój.
I dlatego ja sam nie uważałem się
za godnego przyjść do Ciebie.
Lecz powiedz słowo,
a mój sługa będzie uzdrowiony.
(Łuk. 7:6n)


Setnik zaskoczył swoją wiarą Jezusa.
W czym tkwi wielkość jego wiary?

Setnik rozumie prosto:
„Skoro ja sprawuję władzę,
i mówię podwładnemu „idź” to ten idzie;
innemu mówię „zrób to” i on to robi.
Wydaje rozkaz i wszystko dzieje się według rozkazu.
Tak i Jezus nie musi przychodzić pod mój dach,
bo grzeszny jestem człowiek.
Ale wystarczy, że wyda rozkaz
i mój sługa odzyska zdrowie”.

Taka prostota w myśleniu i wierze
podoba się Ojcu i Synowi.

„Poproszę o wydanie rozkazu,
a jeśli rozkaz zostanie wydany przez Jezusa,
mój sługa odzyska zdrowie.
Rozkaz Jezusa = sprawa załatwiona.”

Urzeka mnie w ewangelicznych przykładach uzdrowień,
że ich chorzy bohaterowie mają po prostu wiarę
według której dokonują się w ich życiu cuda.
Tu nie ma mowy, czy jest to według woli Bożej czy nie jest.
W tych przypadkach to pytanie nie jest na miejscu.
Wolą Bożą jest wiara tych ludzi, na którą Bóg chętnie odpowiada.

Prostota:
„jeśli nie staniecie się, jak dzieci!”
Jezus chce, abyśmy nauczyli się od dzieci ich prostoty myślenia.
Dziecko, jeżeli coś od rodzica usłyszy to uwierzy.
Nie zastanawia się nad tym
„czy to możliwe?”, „czy, aby na pewno?”
tylko przyjmuje słowo swoich rodziców, jako pewnik. Z wiarą.
Takiego przyjęcia Słowa oczekuje od nas Bóg.
Nie tylko usłyszenie słowa, nie tylko zrozumienia słowa,
ale również, nade wszystko PRZYJĘCIA Słowa.

Setnik zadziwił Jezusa swoją wiarą.
Byli i tacy, którzy zadziwili Jezusa swoim niedowiarstwem
– wówczas Jezus nie mógł zdziałać żadnego cudu
(zob. Mar.6:5n).
Tak, jak setnik zaskoczył Jezusa swoją wiarą,
tak Nazarejczycy zaskoczyli go swoim niewiarą!

Obyśmy nie zaskakiwali Pana w ten sposób.

3 komentarze:

  1. Łatwo zbłądzić i trudno przyznać się do tego lecz szczęściem jest skorzystać z pomocy we właściwym czasie, który skończy się dla odmawiających sobie prawa do życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście, tylko Bóg jest w stanie ocenić sprawiedliwie zarówno naszą wiarę jak i niewiarę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Z Ewangelii Mateusza rozdział 6 werset 33:

    Budujcie Królestwa Bożego przestrzegając prawa, a wszystko co do życia potrzebujecie mieć będziecie.

    OdpowiedzUsuń