sobota, 11 sierpnia 2012

Sudety

Wyjazd w rumuński Fogarasz, z powodu problemów zdrowotnych mojego jedynego partnera na tę podróż, nie doszedł do skutku. Adam więc wybrał się do Taize. Ja zaś alternatywnie wybrałem się samotnie w Sudety. Jestem pod wrażeniem tego zakątka Polski. Zobaczcie sami.

 Błędne Skały, Góry Stołowe
 Szczeliniec Wielki (zachód słońca), Góry Stołowe
 Szczeliniec Wielki (wschód słońca), Góry Stołowe
 
"Niebiosa głoszą chwałę Boga,
dzieło rąk Jego nieboskłon obwieszcza.
Dzień dniowi głosi opowieść,
a noc nocy przekazuje wiadomość.
Nie jest to słowo, nie są to mowy,
których by dźwięku nie usłyszano;
ich głos się rozchodzi na całą ziemię
i aż po krańce świata - ich mowy.
Tam słońcu namiot wystawił
i ono wychodzi jak oblubieniec ze swej komnaty,
weseli się jak olbrzym, co drogę przebiega.
Ono wschodzi na krańcu nieba,
a jego obieg aż po jego kraniec,
i nic się nie schroni przed jego żarem"
- zapisał melodyjnym hebrajskim poeta Dawid.
Być może, zapatrzony we wschód słońca właśnie.

Na Szczelińcu Wielkim
i ja tworzyłem poetyckie słowa uwielbienia Boga,
w świadomości tego, że brak słów,
by wyrazić Jemu wdzięczność,
by opisać Jego wielkość.

 Widok z wieży na Wielkiej Sowiej, Góry Sowie
 Skalne Miasto, Teplickie Skały, Czechy
 Skalne Miasto, Teplickie Skały, Czechy
 Wodospad Kamieńczyka, Karkonosze
 Śnieżne Kotły, Karkonosze
 Rezerwat Torfowisk Doliny Izery, Góry Izerskie
 Stóg Izerski, Góry Izerskie
 Krzyżna Góra, Góry Sokole
 Błękitno Jeziorko, Rudawy Janowickie
 Widok z Śnieżki, Karkonosze


4 komentarze:

  1. to moje tereny, kocham Izery i Karkonosze, czuję sie tu jak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne krajobrazy. Dzięki Radku za fotki...

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie!Izery odkryłam przypadkiem w zeszłym roku i się z miejsca zakochałam!

    OdpowiedzUsuń